han-yvonne-vietnam.reismee.nl

Dag 4 Vietnam

Hanoi - Ninh Binh- Hanoi 09-12

Vandaag om half zeven opgestaan. Om acht uur in de bus voor een rit van ongeveer 2 uur naar Tam Coc, in de buurt van Ninh Binh.. Een prachtig watergebied met kalksteen formaties. Echt schitterend! Eerst een kopje Vietnamese koffie met gefermenteerde melk waar suiker doorheen zat. T leek net vanillevla. Terwijl we koffie dronken, werd aan de overkant van de straat het hoogste punt van de bouw van een nieuwe tempel bereikt. Dit werd met tromgeroffel begeleid en er werd confettivuurwerk afgestoken. Hierna in de roeibootjes, waar we met 2 man in mee konden. We werden geroeid op een geheel nieuwe manier voor ons, n.l. met de voeten, heel bijzonder. Het was een tocht van ongeveer anderhalf uur tussen de rotsen, en ook er onder door. Heel mooi die welvingen aan de binnenkant van zo'n doorgang. Boven op een van de rotsen was nog een pagode en een gebouw met daarop een draak van beeldhouwwerk. T was daar heerlijk stil, vooral na 2 dagen in zo'n miljoenen stad te hebben rond gelopen. Na de tocht een stukje lopen naar t restaurant waar we de lunch kregen. Na de lunch nog een tempel bezocht van keizer Hoa Lu, van duizend jaar terug, van de eerste keizerlijke dynastie. Daarna weer in de bus voor de terugreis naar t hotel in Hanoi. Morgen vertrekken we naar Halong Bay.

Linda en Peter

Klinkt echt FANTASTICH!!!!

Morgen naar de Halong Bay WAUWWWWW:-)

Wibbina

Heerlijk om weer een stukje mee te reizen! Xx

Thea

Geweldig!