han-yvonne-vietnam.reismee.nl

Dag 12 Vietnam

Can Tho 17-12

Vanmorgen vertokken vanuit Ben Tre. Onderweg gestopt voor een bezoek aan een tempel waar 3 enorme boedhabeelden stonden. Later een boottrip over de Mekong rivier. Een bijna 2 uur durende tocht met tussendoor de stop voor een bezoek aan een fabriekje waar ze gepofte rijst en noedels gebruikten om een soort snoepgoed van te maken met caramel erdoor zodat t ging kleven en stollen, best lekker! Later nog gestopt voor de lunch. Lekker gegeten en een python bewonderd die de mensen van t restaurant hielden in een kooi. De verzorgster haalde hem er uit en spoelde hem af onder de kraan. We mochten hem aanraken. Toch bijzonder zo'n slang. Wel zielig dat hij in een kooi moet leven. Weer in de boot om de terugweg te aanvaarden. Vanuit de boot kun je het leven langs de Mekong goed zien en fotograferen. Hierna nog ruim anderhalf uur in de bus naar Can Tho, waar we een hotel midden in de stad hebben, tegenover een vismarkt. Die was inmiddels al afgelopen maar in de straat zelf was t nog een drukte van belang. Allemaal mensen die hun waar wilden verkopen, zowel groentes als vissen, krabben en kikkers. We hebben er met z'n tweeën even rondgelopen.

Carla

Ik heb net al jullie verhalen gelezen en foto`s bekeken, heb het druk gehad vandaar nu alles, maar heel mooi wat jullie daar allemaal zien en beleven, leuk, gr. Carla.