han-yvonne-vietnam.reismee.nl

Dag 13 Vietnam

Can Tho- Saigon

Vanmorgen vroeg begonnen met een boottocht over de Mekongrivier naar de drijvende markt. Een drukke bedoening midden op t water, van kleine tot grote boten. De verkopers hebben meestal een grote boot met voorraad waar de mensen ook op wonen. De kleinere bootjes leggen langszij aan en kopen hun waar voor die dag. Op elke verkoopboot staat een lange stok met daaraan de waar geknoopt die zij verkopen. Zo kan men zien waar ze moeten zijn. Ook varen er bootjes met warm eten, of ontbijt voor de verkopers. Deze zitten dan met hun bakje of bordje op de rand van de boot te eten. Hierna verder gevaren en gestopt bij een fruitplantage. Erg mooi om te zien hoe al t fruit groeit wat we de afgelopen week gegeten of gezien hebben. Later weer in de bus, om verder te reizen naar t hotel in Saigon/ Ho Chi Minh stad, zoals t tegenwoordig heet. Daar een late lunch gehad in t hotel en later naar de overdekte markt gelopen. Deze is maar een paar honderd meter van ons hotel vandaan. Hier wat souveniertjes gekocht voor deze en gene. S'avonds bij een Italiaans restaurant gegeten.